loading...

Kifle moje mame - Ja sam ih pravila malo veće da baš budu kifle, a ne kiflice, jer mi u kući retko kupujemo hleb, a ove buter kifle se mogu jesti i slane i slatke kako vam volja.

 Sastojci

    40 gr. kvasca
    2 supene kašike šećera
    1/2 litre mleka
    1 kg. brašna
    100 gr. putera za testo
    2 supene kašike soli

    Za premazivanje
    1 žumance i par kapi vode
    1 belance sneg


 Priprema

    1.

    Izvaditi sve sastojke na sobnu temperaturu bar jedno pola sata pre upotrebe.
    2.

    U činijicu staviti kvasac, šećer i malo mleka od onih 1/2 litra iz sastojaka i  sve razmutiti da vam se kvasac istopi u mleku.

   
    3.

    Dodati par kašika brašna i sve promešati. Masa treba da vam bude kao za palačinke, ne gusta.
    4.

    Poklopiti, uviti u krpe i ostaviti da vam kvasac nadođe.

     Ako imate svoj način kako da vam nadolazi kvasac slobodno ga koristite, ja radim ovako.
    5.

    U vanglu u kojoj će vam narastati testo za buter kifle staviti brašno, so  i u njega stavite puter sečen na parčad. Zahvatajte dlanovima puter i brašno i trljajte ga između dlanova dok vam se sav puter ne sjedini sa brašnom.
    6.

    Kad vam je kvasac nadošao dodajte ga brašnu, dodajte i ostatak mleka i sve lepo izmesite energično bar 10.ak minuta ručno ili mikserom.
    7.

    Od testa napraviti loptu, odozgo nožem zaseći krst i ostaviti da nadođe.
    8.

    Kad vam je testo lepo naraslo, stavite na pobrašnjenu dasku i lepo premesite.
    9.

    Ja sam celo testo izmerila i bilo mi je teško 1.100 gr. pa sam ga podelila u loptice od po od prilike 100 gr.
    10.

    Svaku lopticu malo spoljoštite dlanovima i onda je razvucite u krug.
    11.

    Na dno pleha stavite papir za pečenje i ređajte kifle.
    12.

    Kad ste ih sve poslagali, odvojite žumance od belanca.


    13.

    U žumance dodajte par kapi vode da može lakše da se razmazuje po kiflama, često je vrlo gusto, pa premažite žumancetom kifle.
    14.

    Kad su vam kifle lepo nadošle i već spremne za pečenje umutite u sneg belance i njime premažite kifle. Ne morate ga mutiti baš u sneg kao za šam ali da ima volumen.
    15.

    Ja ovu tehniku premazivanja primenjujem za sva moja testa, jer na taj način premazujući testo žumancetom dobijem lepu bojicu, a premazujući testo belancetom dobijem lep sjaj.
    16.

    Ja sam pekla na 180 stepeni oko 50-ak minuta, dok vam kiflice lepo ne porumene. Vi vidite kako pečete kiflice u vašoj rerni, moja baš nije normalna.
    17.

    Pečene kiflice izvadite iz rerne, poprskajte malo vodom, prekrijste krpom i ostavite da se prohlade.

Posluživanje

Možete ih jesti i uz slane i uz slatke priloge, za doručak, ručak ili večeru.


Prijatno!
Podijelite sa prijateljima:
Za kraj možda Vas ovi oglasi zanimaju:

Nema komentara:

Objavi komentar